Rente Termijnrekening bpost bank stijgt

Als gevolg van de stijging van de langetermijnrente, past bpost bank vanaf 1 december de rentevoeten aan van zijn Termijnrekeningen. De stijgende langetermijnrente heeft geen impact op de tarieven van de bpost bank kredieten. De kortetermijnrente blijft echter historisch laag. Dit vertaalt zich in een daling van de rentevoeten op de Ritmo Spaarrekening.

Rentestijging op de lange termijn

Bij een looptijd van 5 jaar stijgt de rentevoet van een Termijnrekening bij bpost bank van 0,20 naar 0,30 procent. Bij een looptijd van 7 jaar gaat de rente van 0,30 naar 0,40 procent. Voor wie voor een kortere looptijd kiest, verandert er niets. De Termijnrekening bij bpost bank blijft dus zekerheid bieden dankzij de vaste en gewaarborgde rentevoet. Positief is ook dat, ondanks de stijging van de langetermijnrente, de tarieven van kredieten ongewijzigd blijven.

Rentedaling op de korte termijn

Anderzijds blijft de kortetermijnrente op een historische laag punt. Net als andere banken ziet bpost bank zich genoodzaakt om die evolutie door te trekken naar de eigen producten. Voor de Ritmo Spaarrekening daalt vanaf 1 december de basisrente van 0,30 naar 0,20 procent en de getrouwheidspremie van 0,60 naar 0,40 procent.

Frédéric Jonnart Lid Directiecomité en woordvoerder
Frédéric Jonnart Lid Directiecomité en woordvoerder