Piet Van Petegem verlaat bpost bank

De Raad van Bestuur van bpost bank maakt bekend dat Piet Van Petegem heeft aangekondigd het bedrijf te zullen verlaten. Na een loopbaan van meer dan 7 jaar bij bpost bank, heeft Piet Van Petegem beslist een nieuwe wending aan zijn loopbaan te geven.

Piet Van Petegem vervoegde bpost bank in 2008 en werd in 2013 benoemd als bestuurder en lid van het directiecomité. Onder leiding van Piet Van Petegem werd in 2012 een state of the art IT-platform geïmplementeerd, wat de uitbreiding van het productgamma van de bank mogelijk maakte. Begin 2015 nam bpost bank de Antwerpse kredietmaatschappij Krefima over, waarvan Piet van Petegem als CEO werd benoemd.

bpost bank wil Piet Van Petegem uitdrukkelijk danken voor zijn jarenlange inzet. Als CIO heeft Piet Van Petegem het technisch mogelijk gemaakt voor bpost bank om te groeien tot een moderne bank met meer dan 1 miljoen klanten en 11 miljard euro deposito’s.

Het zittend Directiecomité, ondersteund door de Raad van Bestuur, zal borg staan voor de continuïteit binnen bpost bank en Krefima in afwachting van de aanstelling van een respectievelijk nieuwe CIO voor bpost bank en CEO voor Krefima.

Frédéric Jonnart Directeur Marketing & Sales en woordvoerder at bpost bank
Wouter Baelde Corporate Communication Manager at bpost bank