De mobiele website van bpost bank is de beste van de Belgische banken volgens Google

Volgens een recente studie van Google is de mobiele website van bpost bank de meest toegankelijke en meest gebruiksvriendelijke van alle Belgische banken. Een mooie bekroning voor een bank die gebruiksgemak en duidelijkheid hoog in het vaandel draagt.

Het onderzoek dat Google samen met 500 experten heeft uitgevoerd wijst uit dat er nog te veel mobiele websites traag of nodeloos ingewikkeld zijn. Nochtans is een vlotte mobiele website cruciaal in een wereld waar meer dan de helft van het online verkeer via smartphone of tablet gebeurt.

Digitale platformen vernieuwd

Eind september van vorig jaar heeft bpost bank haar website, PCbanking en MOBILEbanking volledig vernieuwd. Gebruiksgemak en duidelijkheid zijn de kernwoorden voor deze nieuwe toepassingen. De drie platformen hebben dezelfde design en zijn op dezelfde intuïtieve manier opgebouwd.

Op de website vinden consumenten geen ingewikkelde technische uitleg over het productengamma, maar wel een beknopte en duidelijke samenvatting van alle producten en diensten om hun financiële leven op dagdagelijkse basis makkelijker te maken. En dit ongeacht het toestel waarmee de klant contact maakt met de bank.

Beste resultaat binnen de sector

Google kent de vernieuwde site van bpost bank een totaalscore van 78% toe. Het beste resultaat binnen de Belgische financiële sector. De toegankelijkheid van de productpagina’s kreeg zelfs een quotering van 100% en ook op het vlak van zoekresultaten krijgt bpost bank de maximale score.

Deze fantastische score bevestigt dat bpost bank de juiste digitale strategie volgt”, aldus Frédéric Jonnart, Directeur Marketing en Sales van bpost bank. “bpost bank draagt ‘duidelijkheid’ hoog in het vaandel. Dit willen we doortrekken op al onze kanalen, zowel tijdens een één-op-één gesprek met een financieel expert in het postkantoor, als in onze publicitaire campagnes. Dat geldt zeker ook voor onze website, een belangrijk uithangbord van de duidelijkheid van onze bank.”

Frédéric Jonnart Lid Directiecomité en woordvoerder
Frédéric Jonnart Lid Directiecomité en woordvoerder