CEO David Moucheron verlaat bpost bank

De raad van bestuur van bpost bank maakt bekend dat CEO David Moucheron heeft aangekondigd het bedrijf te zullen verlaten op 31 augustus. Na een loopbaan van meer dan zes jaar aan het hoofd van bpost bank, gaat Moucheron aan de slag gaan bij een andere grote Belgische financiële groep.

David Moucheron werd in 2009 benoemd tot CEO van bpost bank, die toen nog Bank van De Post heette. Onder leiding van Moucheron groeide bpost bank uit tot een speler die vandaag meetelt op de Belgische markt, dankzij onder meer de implementatie van een state of the art IT-platform en de uitbreiding van het productgamma. Begin dit jaar nog nam bpost bank de Antwerpse kredietmaatschappij Krefima over.

Marc Huybrechts, Voorzitter van de Raad van Bestuur van bpost bank, wil David Moucheron uitdrukkelijk danken voor zijn jarenlange inzet: “Als CEO heeft David bpost bank doen uitgroeien tot een bank met meer dan 1 miljoen klanten en 11 miljard euro deposito’s. Hij leidde de succesvolle uitbouw van een volledig gamma producten voor het dagelijkse geldbeheer en een breed aanbod spaar- en beleggingsproducten. Onder impuls van David zet bpost bank nu in op de ontwikkeling van haar kredietactiviteiten op de particuliere markt.”

Het zittend directiecomité, ondersteund door de raad van bestuur, zal borg staan voor de continuïteit, in afwachting van de aanstelling van een nieuwe CEO. Intussen heeft bpost bank de zoektocht naar een nieuwe CEO opgestart.

Frédéric Jonnart Directeur Marketing & Sales en woordvoerder at bpost bank
Wouter Baelde Corporate Communication Manager at bpost bank