bpost bank lanceert nieuwe, overzichtelijke website en tools

Nieuwe look & feel voor bpostbank.be, PCbanking en MOBILEbanking

bpost bank zet volop in op de modernisering van zijn digitale platformen. Dat vertaalt zich in een nieuwe website, een nieuw systeem voor PCbanking en binnenkort ook een nieuwe app voor MOBILEbanking. In lijn met de waarden van bpost bank zijn de nieuwe tools zowel op desktop als op tablet en mobile duidelijk en overzichtelijk. Alle klanten worden in golven naar de nieuwe systemen begeleid en omgeschakeld.

Klaar voor de toekomst

Gebruiksgemak en duidelijkheid zijn de kernwoorden van de nieuwe website en de nieuwe systemen voor online en mobiel bankieren van bpost bank. De drie platformen hebben dezelfde look en zijn op dezelfde intuïtieve manier opgebouwd.  Op de website vinden consumenten geen ingewikkelde technische uitleg over het productengamma, maar wel een beknopte en duidelijke samenvatting van alle producten en diensten om hen het leven op financieel vlak alvast eenvoudiger te maken.

Frédéric Jonnart, Directeur Marketing & Sales: “Dankzij het nieuwe online platform zijn we klaar voor de vernieuwingen van de toekomst en zullen we beter kunnen inspelen op de veranderende behoeftes van onze klanten. Bovendien vonden we het tijd om de look & feel van onze website, PCbanking en MOBILEbanking op te frissen en te kiezen voor een moderne, visuele en duidelijke stijl. Maar niet alles is nieuw, klanten zullen nog steeds alle informatie en tools terugvinden die ze op de vorige versies raadpleegden.”

Migratie in golven

De profielen van klanten die online en/of mobiel bankieren worden tussen nu en eind december naar de nieuwe systemen omgezet.

Frédéric Jonnart, Directeur Marketing & Sales: “Voor PCbanking gaat het om zo’n 420.000 klanten, voor MOBILEbanking zijn het er meer dan 120.000. Om te vermijden dat zij zich allemaal op hetzelfde moment op het nieuwe systeem aanmelden, hebben we ervoor gekozen om de omschakeling in golven te laten gebeuren. Zo kunnen we op elk moment en voor iedereen een optimale dienstverlening blijven garanderen. Klanten worden op voorhand persoonlijk op de hoogte gehouden.

Frédéric Jonnart Lid Directiecomité en woordvoerder
Frédéric Jonnart Lid Directiecomité en woordvoerder