bpost bank lanceert de Ritmo spaarrekening

Progressief sparen wordt beloond met een getrouwheidspremie van 1,50%

bpost bank biedt vanaf maandag 5 januari een nieuwe gereglementeerde spaarrekening: de Ritmo spaarrekening. Deze rekening is uitsluitend voorbehouden aan natuurlijke personen en biedt een basisrente van 0,30% en een getrouwheidspremie van 1,50%, de wettelijk hoogst mogelijke en is bijgevolg één van de meest aantrekkelijke spaarrekeningen op de markt. De maandelijkse inleg is beperkt tot maximum 500 €. De opening van de rekening is volledig gratis, kan in de 660 postkantoren van het land gebeuren en is aan geen enkele andere voorwaarde onderworpen.

Een hoge getrouwheidspremie

Met de nieuwe Ritmo spaarrekening kunnen spaarders op jaarbasis profiteren van 0,30% basisrente en 1,50% getrouwheidspremie. "De Ritmo spaarrekening richt zich tot iedereen die stap voor stap een reserve wil opbouwen door regelmatig kleine bedragen te sparen,legt Frédéric Jonnart, directeur Marketing & Sales van bpost bank uit. "Ze biedt het voordeel van een getrouwheidspremie van 1,50% - de wettelijk hoogst mogelijke  - die voor twaalf maanden na de storting gewaarborgd is." De opening van de Ritmo spaarrekening is gratis en aan geen enkele voorwaarde inzake leeftijd noch minimuminleg onderworpen en dus toegankelijk voor iedereen.

De Ritmo spaarrekening is uitsluitend voorbehouden aan natuurlijke personen. Het is een gereglementeerde spaarrekening waarvan de jaarlijkse interesten zijn vrijgesteld van roerende voorheffing tot 1.880 €.

Opening mogelijk in een van de 660 postkantoren

Vanaf maandag 5 januari zullen spaarders een Ritmo spaarrekening kunnen openen in een van de 660 postkantoren. De openingsuren zijn erg ruim en sommige kantoren zijn zelfs open op zaterdag.

Over bpost bank

bpost bank werd in 1995 opgericht onder de naam 'Bank van De Post'. Het is een zelfstandige Belgische bank die berust op een uniek partnershipmodel. Ze is in gelijke delen (50/50) in handen van bpost en BNP Paribas Fortis en wordt bestuurd door een onafhankelijk directiecomité. bpost bank biedt ruim één miljoen klanten op de Belgische markt bankdiensten aan. In een almaar complexere en onvoorspelbare financiële wereld vindt zij dat haar producten en diensten eenvoudig, veilig en voor iedereen toegankelijk moeten zijn. Daarom wil bpost bank een almaar eenvoudiger en veiliger bank zijn voor iedereen.

www.bpostbank.be

Rekening uitsluitend voor natuurlijke personen. Maximuminlage 500 EUR/maand. Rentevoeten geldig op 05/01/2015. De basisrentevoet en de getrouwheidspremie kunnen op elk moment wijzigen. Het geldende tarief van de getrouwheidspremie op het moment van de storting of bij de aanvang van een nieuwe verwervingsperiode blijft gedurende 12 maanden on- gewijzigd van toepassing. Alle rentevoetwijzigingen worden via de rekeningafschriften meegedeeld. De jaarlijkse interesten van de spaarrekeningen zijn vrijgesteld van roerende voorheffing tot 1.880 € (inkomstenjaar 2015). Boven dit bedrag wordt een roerende voorheffing van 15% geheven. bpost bank nv naar Belgisch recht, Markiesstraat 1/2, 1000 Brussel, BTW BE 0456.038.471, RPR Brussel, BIC BPOTBEB1, IBAN BE49 0000 0007 5071. bpost nv van publiek recht (Muntcentrum, 1000 Brussel), is agent in bank- en beleggingsdiensten voor bpost bank nv.

Frédéric Jonnart Directeur Marketing & Sales en woordvoerder at bpost bank