bpost bank benoemt Ivan Demuynck tot Directeur Kredieten

De Raad van Bestuur van bpost bank heeft Ivan Demuynck benoemd tot Directeur Kredieten. Ivan Demuynck was tot nu CEO van Krefima, de kredietverstrekker die bpost bank in 2015 overnam. Met de aanstelling van Ivan Demuynck, zet bpost bank een cruciale stap in de verdere uitbouw van haar kredietactiviteiten.

bpost bank zet meer dan ooit in op kredieten

Na een testproject voor het aanbieden van hypothecaire leningen via de postkantoren, nam bpost bank in april 2015 kredietverstrekker Krefima over. Sindsdien is de uitbouw van kredietactiviteiten in een stroomversnelling gekomen. Een flexibel en toegankelijk woonkrediet afsluiten kan intussen in 160 postkantoren. In 7 kantoren kan de klant zelfs met een adviseur spreken via videoconferentie. In 2016 realiseerde bpost bank een productie van 750 miljoen hypothecaire kredieten, waarvan 50% eigen realisatie via de postkantoren en Krefima, en 50% via externe partners.

Kredietactiviteiten gehergroepeerd

Vandaag zet bpost bank een volgende belangrijke stap in de professionalisering van haar kredietactiviteiten met de integratie van Krefima binnen bpost bank en de opstart van een nieuw departement “Kredieten”. Aan het hoofd hiervan komt Ivan Demuynck, die eveneens toetreedt tot het Directiecomité van bpost bank.

Sinds oktober 2015 was Ivan Demuynck CEO van Krefima. De diensten van Krefima worden nu verder geïntegreerd binnen bpost bank. Het merk Krefima blijft wel bestaan naar makelaars toe.

Frédéric Jonnart Lid Directiecomité en woordvoerder
Frédéric Jonnart Lid Directiecomité en woordvoerder