ACTIE “SMS VOOR SOS” BRENGT 50.000 EUR OP VOOR SOS KINDERDORPEN

Publiek en bpost bank doneren voor Belgische SOS projecten

Samen met kunstenaar Koen Vanmechelen bedacht bpost bank in het najaar een originele actie ten voordele van het goede doel. Voor het kunstproject werd het publiek opgeroepen om een sms te sturen en zo 1 EUR te doneren voor de Belgische projecten van SOS Kinderdorpen. bpost bank verdubbelde de som en zo kon uiteindelijk 50.000 EUR geschonken worden. Iedereen die een sms stuurde, zal een origineel certificaat krijgen gesigneerd door Koen Vanmechelen.

50.000 EUR voor Belgische SOS Kinderdorpen

De idee van Koen Vanmechelen achter het kunstproject ‘Wooden Coin’ is het kruisen van verschillende boomsoorten. De levens- of moederboom ontstaat uit de enten van vijf verschillende boomsoorten, symbool voor de vijf werelddelen waarin SOS Kinderdorpen actief is. Aan de wortels van de boom liggen eurocentjes die mee de oorsprong geven aan iets nieuws. De boom werd in oktober geplant in Genk. In de lente wordt hij geënt.

De opbrengst van de actie gaat integraal naar de twee Belgische SOS projecten die opvang bieden aan kinderen in moeilijke leefsituaties. Kinderen waar een terugkeer naar huis op korte termijn onwaarschijnlijk lijkt, vinden een nieuwe thuis in het SOS Kinderdorp Chantevent (Marche-en-Famenne). Hier groeien ze op met een SOS moeder die iedere dag voor hen zorgt als een echte moeder. Het Simbahuis in Liedekerke biedt opvang en begeleiding aan gezinnen die de opvoeding van hun kinderen tijdelijk niet meer kunnen garanderen, zodat het gezin zo snel mogelijk weer samen verder kan.

“Wij danken al onze klanten, medewerkers en het grote publiek voor hun vele sms’jes. Het is fantastisch te zien hoe mensen zich mobiliseren voor het goede doel. Onze dank gaat uiteraard ook naar Koen Vanmechelen. Dankzij zijn visie en enthousiasme is dit project mede tot stand kunnen komen. We kijken alvast uit naar de volgende etappe van het project, het enten van de boom”, verklaart Frédéric Jonnart, lid van het directiecomité en woordvoerder van bpost bank.

We zijn bpost bank en Koen Vanmechelen heel erg dankbaar voor hun initiatief,” zegt Tom Moons van SOS Kinderdorpen. “Het is hartverwarmend te zien hoe mensen zich engageren. En eens te meer is het bewijs geleverd dat vele kleine giften tot een groot bedrag kunnen leiden. We gaan het ingezamelde geld investeren in specifieke begeleidingsactiviteiten in onze Belgische projecten.”

Wouter Baelde Corporate Communication Manager at bpost bank